Det finns både forskning och statistik som visar att en uppskattad arbetsplats genererar mer effektivitet. Därför är det viktigt att du som chef säkerställer att dina anställda trivs på jobbet. Men hur går du tillväga för att bygga upp en bra arbetsmiljö?
Kommunikation och dialog är A och O när det gäller trivseln på en arbetsplats. Det innebär att personalen känner sig trygg på arbetsplatsen, men även involverad i verksamheten.
Rätt fokus på arbetsplatsen
Inspiration och motivation är viktiga inslag för att förbättra en arbetsplats och skapa förutsättningar för en mer effektiv arbetsgång. Ett konkret tips är att boka föreläsning med en inspirerande och erfaren föreläsare. På föreläsaren Gunnel Ryners hemsida kan du läsa mer i detalj om hur hon jobbar med den här typen av engagerande event. Hon är en eftertraktad föreläsare, tillika expert på att hjälpa företag att hitta sina styrkor. Du kan enkelt boka Gunnel Ryner direkt på hemsidan, men kom ihåg att vara ute i god tid!
Den här typen av föreläsning är också givande för dig som är chef, en roll som kräver rätt balans när det gäller kommunikation med dina anställda.
” Du måste kunna kombinera planerade, strukturerade feedbacksejourer med trevligt och småputtrigt snack vid kaffeautomaten.”, förklarar författare Pär Lager i en intervju med facktidningen Civilekonomen.
Gunnel Ryners föreläsningar bygger på väletablerade metoder som hon lär ut på ett pedagogiskt sätt för att alla på arbetsplatsen ska hitta rätt. Att investera i hennes expertis inom kommunikation och arbetsmiljö är lönsam för företaget!